Tuesday, February 22, 2011

iniyangakubarusajaupdate~

assalamualaikum

tahukah anda telefon bimbit juga mempunyai perasaan? bak kata orang melayu yg prasan omputeh, 'ade feeling'..so, cubalah amati situasi ini :
cik A memiliki sebuah telefon bimbit yang boleh dikatakan canggih la jugak kerana dapat sms si boyfren, bergambar bersama si boyfren, mendengar lagu kesukaan si boyfren dan paling tak bole blah ialah mendengar suara si boyfren apabila sudah lama tidak bersua muka walaupun sehari. malah, cik A sangat bersyukur kerana memiliki telefon bimbit yang serba guna itu. ALHAMDULILLAH. cik A amat menyayangi dan mencintai telefon bimbit yang telah dihadiahi oleh si boyfren ketika ulang tahun hari jadinya yang ke-20. oleh sebab terlalu sayang, lantas cik A memberi nama 'baby' kepada telefon bimbit itu. baby sentiasa berada di samping cik A walau dimana jua cik A berada. setiap hari baby dibawa tidur bersama cik A. justeru itu, cik A sentiasa menjaga dan membelai baby.semakin hari, hubungan cik A dan baby menjadi semakin intim. nak dipendekkan cerita, suatu hari ketika cik A sedang jalan-jlan dengan si boyfren di 'low yat' (xsilap aku macam tu kot ejaannya).............
cik A : b, cantikla fon ni. i suke sangat. (sambil menarik tangan boyfrennya ke sebuah kedai telefon bimbit)..
si boyfren : ( sambil mengeluh) hm, cantik syg. u nak ke? (lantas berkata di dlm hati, pokai la aku mcm ni)..
cik A : (tanpa rasa segan dan silunya) nak, nak. i dah lama nak sgt pakai fon ni. i teringin la.(sambil membelek-belek sebuah telefon bimbit yg harganya mencecah kira-kira Rm1000)
si boyfren : (dengan senyuman yg tak brpa nk ikhlas) ok, i blikan. (seraya mengomplen di dalam hati, aku dah agak dah)..
cik A : tenkiu b. saaayaaang b. i luv u b. (sambil memberi ciuman hangat di pipi si boyfren)..

ketika itu, baby juga turut serta bersama mereka berdua tetapi baby tidak dipeduikan dan hanya diletakkan di dalam begtangan cik A yang juga disandang  oleh  si boyfren...

si boyfren : tapi bukan sekarang, minggu depan eh syg. gaji i tak masuk lagi.i jnji, i blikan k.jum balik.
cik A : what? mggu dpan? smpai ati u, b. ok, tak pe. u dh jnji nk bli kat i kn.so, tak  kesah la.(seraya di dalam hati, menyesal aku bagi ciuman hangat tadi..free-free je die dpt)..

p/s: sblom aku terlupa, hrga baby cuma Rm3ratus lebihh...

keesokan harinya, cik A cuba menelefon si boyfren untuk bertanya khabar. yelah, rindu la katakan. alah, macam lirik lgu yang  "sehari ku rasa bagaikan setahun" tu. haa, ibarat cam tu la.alangkah terkejutnya, tiba-tiba baby 'hang'.bukan 'hang' yg org blah utara duk pnggil tu, ni bhsa omputeh. bukan 'hanger', kire cam 'jam' la, senang cite 'stuck', dah tu, off terus. langsung tak bole on dah. ape lagi, panic ah si cik A ni. seingat aku, time cik A otw nk kol si boyfren die tu, die ade la sbut-sbut psal fon yang die nk bli tempoh hari. dialog die lbih kurang cam ni ar "huih, tak sabarnya aku nk dpt fon baru. hee, besnye".. lantas, baby pun otomatik pengsan(off).

p/s: sat, sat..sblom tu aku si penulis nak kata 'padan muka hang' (yg ni bru dialek org utara)..
p/s: aku rasa, baby merajuk la. kesian baby. tergamak cik A permainkan perasaan baby.
p/s: ape-ape pun, ade hikmah...


p/s/s: kepada si sepupuku yang namanya aku rasa tak perlu kot aku mention kat sini, aku dah update blog.
sekian. 

No comments: