Wednesday, January 28, 2015

Ingat senang ke nak minum 3 Liter air masak sehari?



Assalamualaikum..

Aku tanya apa khabaq.........semua?            Jawab la.....

Okay first, aku memang tak suka lagu tu.

Second, aku tak suka lagu tu menang.

Third, aku tak paham kenapa lagu tu menang. Make sense?

Sebenarnya apa yang aku membebel kat atas tu tak ada kaitan pun dengan entry kali ni. Itu sekadar pembuka bicara atau orang puteh cakap "introduction" haa. lel. Bajiet ja makcik ni cakap omputeh! Jangan kutuk belakang tak baik. BERDOSA! haha

Back to the main point, aku nak cakap pasal MINUM AIR MASAK tu penting tau dak. Nampakkan aku highlight benda alah tu. Sebab apa?

Haa yang atas ni menurut fakta sains. Dalam Islam pun ada tau. What? Tak percaya ? Klik sini

Untuk korang2, hampa2, kome2, kawe2 yang tak tahu kelebihan air masak. Haa memang patut baca entry ni. Eceh, padahal aku saja saja bosan di malam yang hening ni taktau nak hapdet pasai apa. Oh ya sebelum aku terlupa, jangan lupa ya kawan2, MINUM AIR MASAK BANYAK BANYAK BANYAK at least paling tak berdaya pun 3 Liter sehari. Okay? 

Aku cakap macam ni bersebab tau. Sebabnya aku pun tak berdaya nak bagi cukup 3 Liter tu sehari. Tapi dengan usaha dan keazaman yang gigih aku minum cuba try minum jugak dan hasilnya aku berjaya! Get me? Aku berjaya minum 3 Liter sehari. Sehari ye Sehari. Bukan sebulan. Baru sehari. Kira ok la tu kan. Haa kata orang usaha tangga kejayaan!

Nak dijadikan cerita, aku siap buat jadual minum air masak. Pehh, Time belajar dulu pun aku takda effort nak buat jadual macam ni tau. Haa over benor. Eksaited la katakan.


Tadaaaaaaaaaaa........!!

Hodoh betul. Ni kalau masuk Drawing Contest ni dengan budak tadika pun kalah. Haha. Ok, jadual di atas ni merangkumi 20 petak bersamaan 20 gelas yang aku kena minum. 1 gelas pulak ada 150 ml. So, in order untuk aku cukup kan 3 liter sehari aku harus merelakan diri untuk meneguk sebanyak 20 gelas kecil air masak. To make it simple, aku tau semua yang penah belajaq time sekolah rendah dulu cikgu matematik hampa ada bagitau bahawasanya 1 liter = 1000 ml. So, kalau 3 liter darab la sendiri. Haha paham dak? Kalau tak paham jugak buat2 ja paham. Bukannya aku tau pun hampa paham ke dak. 

Apa2 pun aku nak wish good luck untuk hampa2 yang baru nak cuba minum air masak 3 liter and congrats serta syabas buat hampa2 yang dah memang amalkan minum 3 liter malah lebih dari tu. Pehhh! Thumbs up...

Akhir kata dari aku "Ingat senang ke nak minum 3 Liter air masak sehari?"..haha

p/s: setiap yang terjadi ada hikmahnya :D










No comments: